יום שבת, 20 באפריל 2013

אינפוגרף: על ויטמין D וצעדים לחשיפה הולמת מהשמש


תודה לאחי התאום, נועם, שעשה עבודה מהממת עם הגרפיקה!
התייחסות של יואל
ארצה להתייחס לעניין תוסף התזונה.
ראשית, נהגנו כחיה ביולוגית להשיג את הויטמין D שלנו בחורף מבשר, בעיקר איברי החיה כמו הכבד שמאחסן ויטמין D. 
שנית, לתוסף תזונה אין התחייבות לרמת הזמינות הביולוגית של הכימיקל לספיגה הולמת במעי, כי הוא לא מגיע באותו צורה כמו בבשר, אבל הגוף ישאף למשוך מזה כמה שיותר. אני אישית קראתי דיווחים על אחוזים נמוכים של זמינות ביולוגית מתוספי תזונה, אבל מה שבטוח הוא, שאם תשלבו פרוביוטיקה אז יתכן וזה יגביר משמעותית את הזמינות מכל מזון או תוסף מזון שתקחו. זה בגלל שחיידקים פרוביוטיים הם המעכלים הראשונים של המזון, להם אינטראקציה ראשונה עם כל חומר על מנת להפכו לחומר מזין.

בנוסף, מחקר אחד משער שרמות ויטמין D שנוצר מהשמש תלוי ככל הנראה על רמות הכולסטרול בתאי העור. לפי דבריהם, משך הזמן שאתם נחשפים לשמש לא ישפיע משמעותית על רמות הויטמין שיופקו, אלא רק הרמות הקיימות של כולסטרול[ראה מחקר]. זה בגלל שויטמין D נוצר מכולסטרול. אגב, מה מיצר כולסטרול? חומצות שומן רוויות. אז לפי המידע הזה, אני משער לעצמי שצריכה גבוהה יותר של שומן רווי מגבירה את רמות יצירת ויטמין D3.

אם אינכם בטוחים למה אנו זקוקים לויטמין D, אנא קראו את הכתבה שלי - מחלת סוכר: טרשת עורקים
אם אינכם מבינים את הכתבה וחשיבות ויטמין D, צפו בסרטוני ההסברה שלי שתוכלו למצוא בלשונית "סרטוני הסברה".

5 תגובות:

  1. את הסנדלים כבר הורדתי.
    עכשיו אני מסיר את החולצה.
    ודואג להרבה כולסטרול בדיאטה שלי.

    השבמחק
  2. זרם אלקטרונים הזורמים באדמה?מה זה ואיך מתחברים?

    השבמחק
    תשובות
    1. אלקטרונים הם נוגדי חמצון. אני עכשיו כותב סקירה על הספר "קרקוע", אשר יחשוף את המידע על היכולת של הגוף לעגון לחפץ הגדול ממנו (כמו כדור הארץ). זה מאפשר לגוף לשחרר את המטען הסטטי שהוא טוען במהלך התנועה, ולאפשר לזרם האלקטרונים מהשדה החשמלי של כוכב הלכת שלנו להציף את כל התאים בגוף בשפע של נוגדי חמצון. זה גורם לתגובה מובהקת של כיבוי כל הדלקות ברחבי הגוף, כמו מים לאש. מה שמשאיר לקהילות של התאים (איברים) את היכולת לרפא, לתחזק ולהרחיב את תפקוד האיבר. מתחברים על ידי חשיפת עור הגוף לאדמה (עדיף לחה) למשך חצי שעה.

      פרסמתי כתבה בנושא לפני שנה, אותו תמצא/י בקישור הבא:
      http://he-responsiblenutrition.blogspot.com/2012/05/blog-post_08.html

      יואל

      מחק
  3. האם הליכה יחפים על רצפת בטון בדירה משיגה אותו אפקט? (מבחינה חשמלית אכן נסגר ככה מעגל)

    השבמחק
    תשובות
    1. תלוי. אכן בטון מוליך (בגלל שזה בסה"כ מינרלים ומים), אבל לא ברמה כמו האדמה שבחוץ. השאלה היא, האם הרצפה שמעל לבטון מבודד באמצעות עץ או שיש? אלו לא יאפשרו את ההולכה. אני דיברתי אתמול עם אחת שבונה את הריצוף האישי שלה. היא רצתה להשיג המון מטבעות של סנטים (העשוי מנחושת) על מנת לעשות ריצוף. סיפרתי לה על קרקוע והיא התלהבה מזה.

      מחק