יום שישי, 14 בדצמבר 2012

"מערכת ההגנה החוץ-גופית"


חיידקים מחסים כל פינה חשופה בסביבה החיצונית. חיידקים פרוביוטים הם מערכת ההגנה החוץ-גופית של חיות רב-תאיות וגם יכולתם לפרק מזון לאבני הבניין שלהם (למשל חלבונים לחומצות אמינו, שומנים לחומצות שומן, רבי-סוכר לחד-סוכר) מעלה את חשיבותם כאיברון נשכח המגביר את הזמינות הביולוגית של מינירלים רבים. בעקבות התקדמותם לחיים סימביוטים או אנדו-סימביוטים (למשל כלורופלסט בצמח ומטכונדריה בחיה, שניהם חיידקים במקור), מתבררת לה הקשר בין בני האדם ליצורים העתיקים ביותר על פני האדמה - החד-תאים. 

בכתבה שלי -  בריאות המעיים: פְּרוֹבִיוֹטִיקָה - חשפתי לכם כיצד תינוק כשנולד מקבל את מצע הפרוביוטי של אימו דרך הנרתיק. ואז לאורך היניקה, החלב, שהוא בעצמו מזון-על העוקף את מערכת העיכול הישר לזרם הדם, מטפל במצע המעי של התינוק ומחזק את הביופילם על מנת להכינו לקראת מזון מוצק. אך קורה משהו בלתי נתפס בתרבות האנושית, אנשים ניזונים ממזון שלא היה כלול בתזונה האבולוציונית. מה שמטה את מערכות ההגנה השונות בגוף למצב של חוסר איזון, מערכות כמו מערכת ההגנה התת-אטומית, החיסונית והפרוביוטית. על מזונות אלו ניתן לקרוא בכתבה שלי - מזון מעודד דלקות ומזון פותר דלקות.

השאיפה של הגוף היא תמיד לחזור לאיזון, וכפי שתוכלו להבחין בעצמכם, תמיד אחרי יומיים-שלושה של צינון המערכת חוזרת לאיזון. אך מצב של צינון הוא לא טבעי בגוף ביולוגי הנברא עם מערכות הגנה, וזה רק ידו של האדם החושפת אותו לחומרים המחלישים את מערכות ההגנה. להיות בריא הוא יותר מלאכול בריא, אלא צריך להתחשב בכך שמזון אורגני הוא מזון שיש בו יותר מינירלים ונוגדי-חמצון זמינים, שמזון אבולוציוני הוא מזון שתומך בפיזיולוגיה הביולוגית המסוימת ושמזון עונתי, נא וטרי הוא מזון שמבטיח תזונה משלימה. מזון שהחל להתרקב, אפילו שעה אחרי קטיפתו או הריגתו, נקטעת הקשר התזונתי לצמח הדואג לאיזון יצירת רדיקלים חופשיים על ידי יצירת נוגדי-חמצון משלה. אכילת מזון חיי מבטיחה לך רמות נמוכות של רדיקלים חופשיים ויותר נוגדי-חמצון.

מערכת ההגנה החוץ-גופית, דהינו חיידקים פרוביוטים (בעד-חיים), מסוגלים לדכא חיידקים פתוגנים (מחוללי מחלה). אך שימוש באנטיביוטיקה ללא טיפול פרוביוטי משלים משמידה כמו פצצת אטום את כל המצע החיידקי הקיים במערכת האקולוגית של החיה. מחקרים רבים בהם מכינים חיות סטריליות, כלומר ניקו אותם לגמרי מחיידקים, אינם חיים זמן רב כלל. חיידקים פתוגנים מסוימים בהחלט נצפו מסוגלים לשרוד את המתקפה האנטיביוטית ואז הסביבה פנויה לשגשוגם. חיידקים פתוגנים שונים ניזונים על תאים בסביבתם על מנת להשיג את תזונתם, למשל חיידקים הניזונים על יסוד ברזל, והם יכולים להשמיד תאים מומחים רבים ומגוונים. למשל חיידק פתוגן הנצפה מסוגל להשמיד את התאים המומחים בקיבה היוצרים אינזים מומחה, הנקרא פקטור פנימי, האחראי להובלה וספיגת ויטמין B12. כך, שלא משנה כמה ויטמין B12 תוסיפו לתזונתכם, הרמות הזמינות לא יעלו. טיפול פרוביוטי הראה שינוי לטובה.

הסביבה הפנימית של גופנו מוגנת על ידי תאי מערכת החיסון, שהם תאים מומחים, ועם זאת הסביבה החיצונית, החשופה לאינטרקציה עם מזון ומגע סביבתי, מופרדת תמיד על ידי מצע חיידקי. חיידקים פרוביוטים ניזונים על חלבונים ופחמימות ומפרישים חומצה לקטית, המווסתת את הסביבה המעית לטובת שגשוגו של מערכת החיסון. 85% ממערכת החיסון נמצאת בדרכי העיכול, ולכן יש למערכת ההגנה החוץ-גופית תפקיד התומך במערכת ההגנה התוך-גופית. ניתן למצוא חיידקים אף במערכת הנשימה, על העור, אברי המין ובפה. כך שמחלות באיברים האלו הם כתוצאה מפגיעה במערכת ההגנה החוץ-גופית.

איך נוכל להחזיר את האיזון הפרוביוטי בגופנו?
מזון שהותסס הוא הבחירה הטובה ביותר. תסיסתו של כרוב על מנת להכין כרוב כבוש מיצרת חיידקים פרוביוטים מהזן הלקטובסילוס, התומכים בנו ברמה שהוגדרה למעלה. כמו כן, תה שהותסס כמו קמבוצ'ה או בירה שהותססה. הבעייתיות היא בתהליך הפסטור, אשר הומצא בתחילת המאה הקודמת מחשש שכל החיידקים הם פתוגנים. אך התהליך הופך את המזון למת, ואנו חיות ביולוגיות המוכרחות ליזון על דברים חיים, מפני שלדבר מת ערך תזונתי נחות ופוחת. ניתן ללמוד איך להכין כרוב כבוש בכתבה שלי - תהליך הכנת כרוב כבוש. אם אין גישה או תזונתכם מדכאת את המוטיבציה שלכם לתפוס יוזמה, תוכלו להשתמש בתוסף פרוביוטי.

פריביוטיקה היא גישה נוספת לחיזוק מערכת ההגנה החוץ-גופית. בירקות מסוימים יש רב-סוכר, הנקרא אינולין, הנמצא מזין את החיידקים הפרוביוטים בלבד. בנוסף, ישנם מחקרים המראים את הישרדותם של חיידקים פרוביוטים בסביבה חומצית כשצורכים אותם יחד עם פריביוטיקה. ירקות כמו שום, בצל, כרישה, פטריות, כרובית לבנה, זנגביל ועוד.

ל"מוסדות הבריאות" לוקח זמן רב מידי להגיע למסקנות והדעה הרווחת היא שהחלטותיהם נובעות מאינטרס כספי הנשלט על ידיו של התעשיות. לשמור עליכם במעגל אינסופי של בלבול וחוסר הבנה, ולמנוע ממכם את הידע החיוני לשמירה על בריאות ומניעת מחלות. הגוף האנושי נחקר ועוד עובר מחקרים עצומים, למשל מזון מהודנס גנטית המוחדר למזוננו ללא ידיעתנו, מה שהופך אותך, אותם ואת כולנו לעכברי מעבדה. המסקנה היא, שאנשים בראש הפרמידה אינם רוצים שתשגשגו בחייכם. תדמיינו איך נוכל להתעלות מעל לסבל הבריאותי על ידי הבנת מיקומו של התזונה בבריאות הגוף הביולוגית ולהתקדם לעידן מסע בין כוכבים. נוכל לעבור מתרבות סוג 0 לתרבות סוג 1, כפי שמיצ'יו קאקו (Michio Kaku) אומר [סרטון ביוטיוב].

אם בריאות פיזית, רגשית ונפשית היא תשוקתכם, אנא תשקלו להשיג כלים חיוניים עכשיו על מנת לקחת אחראיות מלאה על בריאותכם. הרופא לא יפתור לכם את הבעיה, הוא רק מורה דרך בחייכם המתמחה בבריאות. הדלת פתוחה, בחירתכם לחצות אותה היא בידכם.

האחראיות שלך, לבריאות!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה