יום שלישי, 29 במאי 2012

נזקי הפְּלוֹאוֹרִיד

פְלוּאוֹרִיד (Fluoride) נמצא במי ברז ונמצא במשחת השיניים שלך. זה כימיקל שמקורו מהאלמנט "פְלוּאוֹר" (Fluorine) ולו יכולות קשירה ויצירת תרכובות עם כל האלמנטים חוץ מניון והיליום. בכימיה הוא שייך לקבוצת ה"הָלוֹגֶן"(Halogen) שמתאפיינת בהתנהגותם הריאקטיבית והיותם רעלים למערכת העצבים (נוירו-טוקסין - Neurotoxin). על מנת להרחיב את התמונה על הקבוצה, כְלוֹר (Chlorine) הוא אלמנט בקבוצה, אמנם כבד יותר מפלואור, אך תכונותיו ידועות לציבור (יכולת ניקוי וחיטוי - הרג חיידקים).
קולגייט הינו המשחת השיניים הידועה ביותר בקרב הציבור, ואין פלא כי כולנו גדלנו עם פרסומות על "נפלאותיה" של כימיקל זה במשחת השיניים. אבל מסתתרת לה הונאה שמסתבר לא הגיעה לציבור הרחב, עוד לא התפשטתה לה האמת וחדרה לליבם של כל הורה או מתבגר. יש גוף רציונלי ורחב של מידע על נזקי הפלואוריד והיחשפות האוכלוסיה לרמות רעילות של פלואוריד עקב הפלרת המים בישראל ובעולם. זהו רעל! ראו הוזהרתם.

בסרטון הבא תמצאו את הסיפור המלא על ההיסטוריה של פלואוריד. מאיפה הוא מגיע, איך שידלו התעשיות הגדולות את מוחם של מדענים, רופאים ואנשי חוק, ומקרים שעוררו את קרב הציבור לסכנות של מינון גבוהה של פלואוריד.



בנוסף, ישנם כתבות רבות בעברית החושפות את האמת על נזקי הפלואוריד לבריאות.
הנה רשימה קצרה של כתבות שניתן ללמוד מהן מספיק על החומר המזיק:

פלואוריד – מהו הסיפור האמיתי? - Reader.co.il
תחקיר: מה עושה פלואוריד מסוכן במים שלנו? - Ynet
פלואוריד והפלרה – המסמך המסכם [אתר אמת אחרת]

משרד הבריאות בישראל עוד תומך במינון האוכלוסיה ללא הסכמתה דרך מי השתייה של כולנו.
על פלואוריד - אתר משרד הבריאות
אף על פי כל ההוכחות שמחקרים רבים מספקים, הממשלה עדיין מפרסמת באתר שלה את יתרונותיה השיקריות של פלואוריד. אין ביכולתם להוכיח שהימצאות פלואוריד במי שתייה או בכלל בתזונה תורמת לבריאות. בנוסף, התייחסותם לתופעה הנקראת "פלואורוזיס" (Fluorosis) אינה שלמה, והם אכן סותרים את עצמם. תופעת הפלאורוזיס מתפתחת עקב שימוש בפלואוריד, וניתן להבחין בה על השיניים שמפתחות כתמים לבנים עד חומים. חשוב לזכור, השיניים הם עצמות לכל דבר ומפני שהם השיניים היחידות שחשופות הן בעצם משמשות שער למצבן של העצמות בכל הגוף.

היחשפות האוכלוסייה לפלואוריד היא לא רק באמצעות מי השתייה ומשחות השיניים, אלא גם מזון לא אורגני. זאת מפני שמזון לא אורגני מטופל בקוטלי מזיקים שבבסיסן מיוצרות מתרכובות המכילות פלואוריד. זה חשוב לדעת, מפני שהקהל הרחב שמודע לסכנות החשיפה ואף נימנע מלהיחשף אליו, אינו בהכרך מודע שאותם ריסוסים של ירקות ופירות משאירה מאחור שאריות של כימיקלים שאינן נשטפות בקלות. למשל, חסה אמריקאית (Iceberg lettuce), יכולה כרגע לחזיק כ-180 יחידות למיליון (ppm - Parts per million) של פלואוריד. זה פי 180 מהרמה המותרת במי שתייה! This Food Blasts Your Body With Up to 180 Times the Fluoride in Drinking Water

נזקי הפלואוריד הם מעבר לתופעות השיניים. הנזק המשמעותי הוא על מערכת העצבים והפעילות ההורמונלית. הגוף מסוגל לתקשר בין איבריו בעזרת כימיקלים שהיא מפיקה, אלו נקראים הורמונים. אך תרכובות מקבוצת הלוגן מסוגלות ליעל את חדירתה של חומרים מסוימים לתוך ריקמות ומפני שהם אינם אוהבי מים, להם תכונת היצמדות לתאי שומן, מה שמקשה על הגוף לסלקם. הבעיה המרכזית שלהם היא יכולתם לשבש את פעילות ההורמונים, ככל הנראה מפני שאופן הימצאותם בצורה כימית המדמה את ההורמון, ולכן היא יכולה לכבות פעילויות, לעקב ואף להתחיל. הימצאות חומר שמסוגל לחקות הורמונים, מסוגלת להוציא את מערכות הגוף מאיזון ולבסוף לתגובת חוסר נוחות ודיכאון. 3 מחקרים מצאו שפלואוריד מעלה את יצירת רדיקלים חופשיים במוח [ראה מחקר אחד]. מחקרים שבהם חשפו עכברים לפלואוריד נמצא עיוותים לתאי מוח, תאי עצב וניוון עצבי [ראה מחקר]. ההשפעות הנוֹיְרוֹבִּיוֹלוֹגִיוֹת קשורות עם עיכוב התפתחותי, בעיות התנהגותיות ויתכן שגם שיטיון בשנים מאוחרות בחיים [ראה מחקר]. קיים גם גוף נרחב של מידע מדעי על נזקי הפלואוריד ב-23 מחקרים אנושיים החושפים קשר בין ירידה ביכולת הקוגנטיבית לחשיפה לפלואוריד [ראה בדף הזה].

אני מעוניין לספק ידע כללי ומובן על סכנות הפלואוריד. כמובן שניתן להיסחף ולדבר שעות על כל נזקי הפלואוריד לגוף, אך מספיק להבין שהוא פוגע ברמה כזאת כדי לעורר אחראיות על מצבכם הבריאותית. אני משתמש במשחת שיניים ללא פלואוריד כבר מעל לחצי שנה. זה משחת שיניים המבוססת על רפואה איורבדית, ולכן ניתן למצוא בתוכה צמחי מרפא מסוגים שונים התורמים לאיזון והגיינת חלל הפה. בעניין מי השתיה, ניתן להימנע מלשתות מי ברז אך כדאי לדעת שגם מים ארוזים בבקבוקים בחנויות עשויות להכיל פלואוריד, ולכן עדיף לקרוא על התוית או לחקור באינטרנט. מי עדן משווקת באתרה שמי השתיה שלה לא מכילה פלואוריד [ראה]. ניתן אף לטהר מי שתיה, אך שיטת זיקוק המים אינה בריאה לטווח הארוך. זה מכיוון שהשיטה מטהרת את המים מכל המינירלים החיוניים שבדרך כלל ניתן לקבל ממי השתיה, למשל מגנזיום, ואז הגוף פשוט ימצא לנכון לשאוב את המינירלים מהעצמות והריקמות על מנת לפצות. דרך אחרת היא התקנת מיתקן לטיהור מים בשיטת "אוסמוזיס הפוכה" שמטהרת את המים מפלואוריד וכלור אבל מחזירה למים את המינירלים שכדאי שיהיו.

האחראיות שלך, לבריאות!

עדכון 30/7/2012:
שוחרר ב-20 ליולי מחקר על ידי חוקרים בהרוורד. חשיפה לפלואוריד מפחיתה IQ בילדים בתפתחים.
הכתבה: Harvard Study Finds Fluoride Lowers IQ - Published in Federal Gov't Journal
המחקר: Choi AL, Sun G, Zhang Y, Grandjean P 2012. Developmental Fluoride Neurotoxicity: A Systematic Review and Meta-Analysis. Environ Health Perspect



























קישור ל-תְּנָיַת פְּטוֹר (Disclaimer)

תגובה 1:

  1. לגבי זיקוק מים אני מציע לך לקרוא את המאמר הבא:
    http://www.emetaheret.org.il/?p=10425

    השבמחק