יום חמישי, 24 במאי 2012

תרפית מיץ ירקות - מחדשת מאגרי נוגדי חמצון

מיץ ירקות יכול להיות הפתרון שחיפשתם, אך לא הבנתם את התועלת בהכנסתו לדיאטה שלכם.

אשמח לספק לכם מידע רחב על יתרונותיו של מיץ ירקות, ולמה כל כך הרבה אנשים הדואגים לתזונתם משלבים אותו בתפריט היום יומית שלהם או כתרפיה על מנת לחדש את מאגרי מערכת ההגנה התת-אטומית.

שתיית מיץ מירקות טריים (עונתיים וכמובן אורגנים) היא נוסחא מעולה להזנת הגוף. קיימת בה רמה גבוהה של חומרים מזינים, כמו מינירלים, ויטמינים ואינזימים, אשר אינם זקוקים לעיכול ונכנסים ישר לזרם הדם. זה קורה בגלל שהוצאת הסיבים חוסכת למעיים את הצורך לפרק את הירק, מה שחוסך השקעת אנרגיה בפירוקה.

מצב של תת-תזונה הינו שכיח בקרב אוכלוסייה הניזונה ממזון מתועש, כלומר מעובד. בתהליך עיבוד המזון (פיסטור, יבוש ועוד) מתים האינזימים והאלמנטים שתורמים לספיגת המזון באופן הנכון לגוף. לדוגמא, חלב מפוסטר הוא חלב שהעלו את הטמפרטורה שלו ל-73 מעלות צלסיוס ל-16 שניות ואז קירור מהיר למשך כמה שניות, מה שגורם להרג אינזימים וחיידקים מסוימים שתפקידם לעזור למינירלים להיתפרק ולהיספג באופן יעיל בתוך מערכת העיכול. אם ברצונכם ללמוד ולהשלים חומר על פרוביוטיקה ומערכת העיכול, תקליקו ותקראו. לכן, נמצא שרמת הסידן בחלב מפוסטר הוא ברמה דומה לסידן בחלב מלא, אך הובחן שבחלב ללא אינזים שיאפשר את קליטתו המלאה של הסידן במערכת העיכול אינו מזין את הגוף בסידן והוא נמצא בצורה לא זמינה. Raw Milk Vs. Pasteurized Milk - Published June 1938

במיץ ירקות ניתן להרגיש בהבדל. בעזרת מכונת מיצים (Juicer) ניתן להגדיל את כמות צריכת הירקות היומית המומלצת ללא התעייפות מהלעיסה. יש לזה טעם מעולה, כל עוד משלבים ירקות ומאזנים את הטעם. לימון מוסיף המון, וניתן להוסיף תפוח ירוק על מנת להמתיק את הטעם. טכניקת תרפיה המבוססת על מיצים, כפי שסרט תעודי על תרפית גרסון (שפותחה על ידי מקס גרסון, יהודי גרמני בשנות ה-30), סיפקה מענה הוליסטי לריפוי ברמה התאית. מקס גרסון במקרה ניסה לרפא מיגרנה והוא שיחק בתזונה שלו. הטכניקה התפשטה באירופה ולאחר זמן מה הגיעו אליו עדויות מאנשים שחוו ריפוי ברמה שנעלמה להם מחלות ובעיות כרוניות. ניתן לצפות בסרטון התעודי בקישור הבא: The Gerson Mircle - Hulu

התרפיה מבוססת על שתיית מיץ ירקות לתקופה וזה היה מלווה בירידה במשקל.

הובחן ששתיית 2 כוסות של מיץ ירקות ביום (כוס בבוקר וכוס בצהריים) משפרת את רמות האנרגיה. ניתן להבחין בשיפור תוך זמן קצר הנע בין מספר ימים לשבוע, משתנה בין אדם לאדם, אבל השיפור המשמעותי הוא לאחר שתייה עקבית עד שלושה שבועות. הובחן בנוסף ירידה ברמת ההשתוקקות למאכלים, למשל מתוקים, הפוגעת בכולם עקב נזקי הסוכר על הכבד. החשש שהמיץ מאבד את ערכיו התזונתיים בגלל אי שימוש בסיבי הירק עודד מחקר שהוזם ע"י הארגון החקלאי בארה"ב (USDA) שפרסם את תוצאותיו ב-1996 לפיו 90% מהחומר מזין בצמח נמצא בתוך המיץ.


חיזוק מערכת ההגנה התת-אטומית
מיץ ירקות הוא בחירה מועדפת כשמחפשים תגובה כללית של הגוף לרמות נוגדי החימצון והמינירלים הנמצאים בו. ירקות, ובמיוחד העלים הירוקים כהים, מעודדים ניקוי רעלים, מה שכנראה תורם לצניחה במשקל בשילובם במיץ.

לגוף יש מערך הגנה המנטרל את השפעתם ההרסנית של רדיקלים חופשיים. ניתן ללמוד יותר על כך בכתבה - על רָדִיקָל חוֹפְשִי וְנוֹגְדֵי-חִמְצוּן. מערך ההגנה הינו אנזימים מסוימים הנוצרים באופן מולד על ידי כל תא ותא בגוף על מנת לשמור על איזון יצירת רדיקלים חופשיים בתהליך הנשימה התאית. אינזימים אלו, למשל גלוטתיון, חייבים מינירלים מסוימים וחיוניים על מנת ליצר עוד מהם ועל מנת לתפקד. מינירלים אלו, כמו אבץ, נחושת וסלניום, נמצאים בעלים ירוקים כהים, באגוזים וזרעים ובבשר (שכמובן שהשיג מהצומח).

יש חשיבות גבוהה למחזוריות האורגנית בכל הקשור לתזונה עשירה במינירלים חיוניים. אדמה מספקת את אבני הבניין לצמח, הצמח מזין את החיה ואנחנו ניזונים משניהם. בסוף התהליך המזון המעוכל, עם שפע המינירלים, חוזרים לאדמה וכך מתקבלת לה אדמה פוריה. המחזוריות הקונבנציונאלית פוגעת בשלב החשוב, שהוא החזרת התזונה לאדמה על מנת להשתמש בו שוב.

חידוש מאגרי מערכת ההגנה התת-אטומית
השיטה מציפה את מערכת העיכול בנוגדי חמצון ממלכת הצמוח. מיץ ירקות הינה כמו רקיחת תרופה ביתית העובדת 100% מהזמן. במחקרים מצאו כיצד ויטמין C מסוגל לחדש את מאגרי ויטמין E. יש פה השפעה סינרגטית, בה נוגדי חמצון שונים מסוגלים לחדש את מאגרי נוגדי החמצון הקיימים כבר בתוכנו.

נוגד חמצון שמנטרל רדיקל חופשי נהפך למצב "מחומצן", בו הוא אינו יכול למלא יותר את תפקידו כנוגד-חמצון. ניתן להפוך את מצבו חזרה למצב "מופחת" כך שהוא יכול למלא את תפקידו שוב. זה קורה כשמספקים נוגדי חמצון כמו ויטמין C, המסיס במים ונצפה בתיעודים שונים כמחזיר לתחיה, המסוגל לחדש את מאגרי נוגדי החמצון. זה כמו אפקט דומינו, רמות גבוהות מסוגלות להוריד המון לחץ חמצוני מהתאים עד שכבת העור. הורדת הלחץ החמצוני מספק לתא לשנות ביטוי גנטי ממצב "דלקתי" למצב "תיקוני" או "שגשוגי".

פריביוטיקה
פריביוטיקה מחזקת את מערכת ההגנה החוץ-גופית, וכתוצאה מכך עולה הזמינות הביולוגית של מינירלים וויטמנים שונים ורבים. זמינות גבוהה יותר של מינירלים מסוימים בתזונה מסוגלת לאפשר לתא בגוף ולחיידקים הפרוביוטים להתחדש. זאת מכיוון שחיידקים פרוביוטים מסוגלים להדכא חיידקים פתוגנים הניזונים על סביבת העור או ממברנה חשופה. תא חשוף לסביבה, כמו תא עור או תא מעי, בדרך כלל מכוסה שכבת ביופילם של יצורים מיקרוסקופים הניזונים אף הם מהמזון שעושה את דרכו דרך מערכת העיכול. הזנת חידקי המעי ברב-סוכר אינולין (Inulin), המחזקת את מספרן של הזן הפרוביוטי, מגבירה את כמות היצורים המעכלים את המזון שחולף לו. מזון, שעוכל על ידם, משפרת את הזמינות הביולוגית של מינירלים וויטמינים רבים הנספגים דרך תאי האנטרוסיט (Enterocytes) ומובלים אל צידו האחר של התא על מנת להפרישו או לאחדו חזרה עם שרשראות אחרות (כדי לחזק את יציבותו במישור התת-אטומית) אל זרם הדם. במקרה של שתית מיץ ירקות, שילובם של ירקות לבנים, כמו שום, בצל, כרישה, כרובית לבנה, פטריות ועוד, המכילות אינולין, מעלות את כמות החיידקים הפרוביוטים, וכתוצאה מכך, עולה זמינותן הביולוגית של מינירלים וויטמינים שונים ורבים. אשר משמשים כאבני ביניין ומכונות בניין, בהתאמה, ואשר מחזקים את מערכת ההגנה התת-אטומית המולדת של התא כתוצאה מכך, מתחזקת מספרם של תאי מערכת החיסון, שזו מנקה את סביבתה התוך-גופית, כמו זרם הדם ו מחיידקים זרים ומפסולת המפורקת. זה כמו אכילת בריאה אומנותית והחזרתה לבורא, ואם הבורא הוא אורגני אז הבריאות היא אורגנית. מזון אורגני דואג להזין את הקרקע בפסולת אורגנית שהרבי-תאים ניזונו, מה ששמור על מחזוריות אורגנית במערכת כולה.

אם אפיגנטיקה מספרת לנו שיש חיבור בין ביטוי גנטי לביטוי התנהגותית של התא, האם ביטוי התנהגותית של התא הוא הביטוי ההיתנהגותית שלי? מה אני עושה על מנת לבטא גנים של בנייה ותחזוקה? האם אני צריך לקלוט יותר אבני בניין ממקור נקי שיעזרו לי לחדש את מאגרי המערכת ההגנה התת-אטומית שלי? האם מקור לדיכאון והתנהגות סרטנית, שהן בעצמן קטגוריות שונות של מחלות. מחלה נפשית ומחלה תאית, בהתאמה, אשר מפיקות התנהגות מהרמה המולקולרית והתאית עד לרמה התפיסתית או הרמה הפריביוטית.



נזקי הפסטור: פסטור הוא תהליך חימום אשר יוצר רדיקלים חופשיים ההורגים חיידקים פרוביוטים בתוך מוצרי חלב ומוצרים שהותססו (בירה, כרוב כבוש, קימצ'י, קמבוצ'ה, יוגורט, מלפפונים חמוצים וכו'). התהליך הומצא בזמנו כשחשבו שכל החיידקים הם גורמי מחלות, אך כיום אנו מודעים יותר לחשיבותם העליונה של מערכת ההגנה החוץ-גופית שלנו - הפרוביוטיקה. ניתן לקרוא יותר בכתבה שלי - בריאות המעיים: פְּרוֹבִיוֹטִיקָה



לסיכום, מיץ ירקות הוא בוודאי בחירה מעולה לטובת הבריאות. אם עוד לא ניסיתם, מומלץ בחום ואהבה לנסות שבוע ימים ולהרגיש את הריפוי ברמות העמוקות ביותר. כמובן שניתן ללמוד על תרומתם הרבה של ירקות שונים, כמו עלים ירוקים כהים מחזקים את מערכת ההגנה התת-אטומית המולדת בתאי הגוף, וירקות לבנים (כמו שום, בצל, פטריות ועוד) מזינות חיידקים פרוביוטים ובכך מחזקות את מערכת ההגנה החוץ-גופית שלנו.

אורגני הוא חושב. בכתבה שלי - למה מזון אורגני טוב יותר - תמצאו שמחקרים מצאו שבמזון אורגני יש כ-40% יותר נוגדי חמצון ממזון קונבנציונאלי. זה יתרון ענק לטובת בריאותכם. תזכרו, אריכות ימים תלויה באיכות חייכם בכאן ובעכשיו.

האחראיות שלך, לבריאות!



רשימת מקורות
[שרי קלבום עזרה לי למצוא את המחקר המסוים הזה, הרבה תודות לה]



2 comments:

  1. ממש מעניין. באמת מעשיר לי את הידע אודות המיצים. יש לי הרגשה, עוד מעט אני אקנה לעצמי מכונת מיצים. יש לך המלצה איזה סוג? כי קראתי שלא כל המכונות שוות - לדוגמה, יש מכונה שמשתמשת בלהבים שזזים במהירות וכך סוחטים. הבעיה היא שתזוזת הלהבים גורם לחום וכך מחמצן את המיץ.
    מה שעוד מטריד אותי, זה הטעם. כבר התנסיתי בשייקים של ירקות וזה היה גועלי. אתה מכיר אוליי שילובים מצליחים? האם ירקות משמע גם גזר ושורשים אחרים, כי לדעתי להכין מהם מיץ זה לא רעיון טוב שכן הם בעלי תכולת סוכר גבוהה מאוד מה שמעלה מהר את הסוכר בדם ואחרי שעתיים מרגישים עייפות.

    השבמחק
  2. הסוג הכי טוב הוא מכונת מיצים הלועסת (Masticating Juicer) את הירקות באיטיות. יש לי אחת כזאת, מחברת Omega. הלעיסה האיטית מונעת את חמצונם של הירקות, והמשקה שמתקבל הוא מאוד מרענן ומחיה!

    בדבר הטעם, תמיד צריך לשלב לימון או תפוח בתוך המיץ על מנת לטשטש את טעמם המריר של הירקות. אני השתמשתי בגזרים, בסלק, גינג'ר וכורכום, שהם שורשים. ההבדל בין מיץ טרי ישר מהמכונה שלך למיץ שישב בסופר למשך כמה ימים הוא שרמת המרכיבים התזונתיים צונחת מהרגע שחשפת את המיץ לאוויר. דופן תאי הירק שומרים על המרכיבים התזונתיים מהתנוונות, אך תהליך סחיטת המיצים מפרידה את שכבת ההגנה והמיצים נחשפים לחמצן המחמצן.

    מה שטוב במיץ טרי טרי הוא שהאינזימים, ויטמינים ומינרלים הם ברמה הכי טובה, והם המרכיבים התזונתיים שעוזרים לסוכר להיעכל באופן שאיננה גורמת להעלאה במדד הסוכרים היכולה להוביל לצניחת סוכרים בדם ולעייפות לאחר כמה שעות. מיץ שאינו טרי מאבד את יכולתו לסייע לסוכרים, ולכן מקבלים מנת סוכר מאשר למנת מרכיבים תזונתיים.

    השבמחק