יום חמישי, 7 ביוני 2012

תור ראשון להסרת אמלגם

משנחשפתי לסכנות של חשיפה לכספית, שכן כתבתי עליה כתבה [נזקי הכספית], החלטתי לקחת את זה ברצינות. את החינוך לנזקיו של המתכת הכבדה למדתי מאוחר מידי בחיי, שכן בילדותי ואף בשירותי בצבא קדחו לי בשיניים ומילאו אותם בסתימת אמלגם. יש לי 4 סתימות כאלה ולשמחתי היום נותרו לי רק עוד 2. 

היה לי ברור, אני רוצה מומחים שיסירו לי את הכספית. אני חבר בכללית מושלם ומגיע לי הנחות על טיפולי שיניים, אבל כשהגעתי להיוועץ עם הרופא בסניף כרמיאל נודע לי מפיו שהוא "מאמין" שכספית לא מסוכנת בפה. התמלאתי חרדה, כי לא רציתי אדם כזה שיחליף לי סתימות. אם הוא למד שכספית היא מתכת כבדה, שהיא רעלן לתאי עצב, איך הוא יכול להסיט את ראשו ולהתעלם מהמחקרים הרבים שמוכיחים את נדיפותו של הכספית מסתימות אמלגם והימצאותן בצואה? [ראה מחקר]

בחוקרי על כספית גם מצאתי סרטונים ומאמרים על רפואת שיניים ביולוגית. זה עיניין אותי. קראתי על הבדיקות שעושים, על השלבים הקפדניים בהסרת הסתימה, ולשמחתי לא נותנים סוכריה בסוף הטיפול. המשכתי לקרוא ומצאתי שיש מרפאה כזו בישראל. מרפאת שיניים של ד"ר ירדן גולדשטיין

על מנת להיות בטוח, חקרתי עוד טיפה ונתתי לידע שאספתי להתבשל. בשלב מסוים התקשרתי, כי מה לעשות... יש לי מנת כספית יומית שאני רוצה להיגמל ממנה, ועוד אפשר להכפיל אותה בארבע. אז קבעתי תור.

היה זה יום נפלא! לבוא ולקבל יחס אוהב ואנשים יפים ומקצועיים מסביבי. את ירדן שאלתי כמובן שאלות, מפני שלהסיר סתימה משמה להחליפה בסתימה אחרת. הוא הסביר לי על החומר שאותו ישים לי במקום, לחומר כזה קוראים בשפה הדנטאלית "קומפוזיט" (Composite Resin) או סתימה לבנה. זה חומר פלסטי לדבריו של ד"ר ירדן, ורק לאחר מחקרים אחרונים שופר הנוסחא, בכך שאסורו שימוש בביספנול (Bisphenol A). מחקריו של ארגון המזון והתרופות האמריקאי מראים את השפעת כימיקל זה לרעה על המוח והמערכת ההורמונלית אצל ילדים ונשים בהריון [ראה מחקר]

קיבלתי זריקת הרדמה, מכשיר אויר לאף והרופא בקלות ובמהירות פירק את הסתימה הישנה. תהליך הכנסת החומר החדש חלף לו בקלות ואפילו שמעתי צלילי מוסיקה קלאסית ברקע. 

זה היה התור הראשון, ולשמחתי יהיה לי רק תור אחד נוסף. ניתן לטפל בכל צד של הפעם בנפרד, ורק עכשיו חוזרת התחושה לצידו הימינית של פי. אני רק משתוקק להחליף את שני הסתימות האחרות ואז להיכנס לתקופת ניקוי רעלים ובמיוחד מתכות כבדות.



BIODENT
[אתר ובלוג של מרפאת שיניים הביולוגית של ד"ר ירדן גולדשטיין]
[ארגון המזון והתרופות האמריקאי בהודעה על סכנות בחשיפה לביספנול]
[מחקר על ביספנול A בבני אדם מוצא שקייימת עליה ברמת האסטרוגן עקב חשיפה]

2 תגובות:

  1. שלום לך, רציתי לשאול איך המרגש אחרי ההחלפה? האם ישנה רגישות בשן? האם הוצאת גם את הסתימות האחרות? (4 זה כלום... אני עם 7 :) )

    השבמחק
  2. שלום רב,
    הכל טוב מאז שהוצאתי את הסתימות. אין רגישות בשיניים,וכן הוצאתי את כל ארבעתם. יש לי עוד כתבת עדכון על התור השני שהלכתי אליו. כן, 7 זה מעט יותר ממה שלי היה. תנסה להחליף.אני ממש שמח שהדאגה לא על ראשי יותר.

    השבמחק